Hamdi Nuhiju
Sipas fjalorit elektronik shpjegues me mangësi nënkuptojmë:” Të qenët i mangët, e metë, zbrazëti”, ndërsa me
mangët nënkuptojmë:” Që ka më pak se sa duhet, që nuk është i plotë, që ka
mungesa”.Jeta në kurriz të tjerëve quhet mangë.
Ndërsa, po sipas këtij fjalori, me syprinë nënkuptojmë:” Faqja e sipërme e
diçkaje, pjesa që mbulon a vesh sipërfaqen e diçkaje, sipërfaqe”.
Këto dy elemente mbulojnë dhe zbërthejnë njëra tjetrën. Ata gjenden tek
njeriu, njëjtë si gjendet trupi, mendja, shpirti. Nuk mund të kesh idenë se
ekzistojnë pa i perceptuar dhe parë. Por, je i bindur se pa prezencën e tyre
nuk mund të funksionoj asnjë lloj sistemi në këtë botë.
Mangësia është cilësi e njeriut. Ajo gjendet e mbjell qysh me krijimin e
tij. Ai nuk është i krijuar i mangët, por mangësia që quhet dobësi është shkak
dhe fryt i mbijetesës së tij në këtë botë. Njerëzit mund të synojnë të përsosurën,
po asnjëherë nuk mund ta arrijnë në nivelin e përgjithshëm.
Mangësia është ajo e metë e cila edhe njeriun më të pushtetshëm në këtë botë
e gjunjëzon para pasqyrës, vetvetes, po shpesh herë edhe para masës. Mangësia
nuk është ide e kritikës, e as kritikë e kritikës të kritikës. Ajo lind, po
edhe mund të vdes duke kërkuar qenësinë, idealin, respektin.
Njeriu gjithmonë vepron në drejtim të kundërt me mangësinë. Vet kjo qasje e
jetës së tij është mangësi. Mundohesh të mbulosh, por duke mbuluar tregon
cilësi ose ves mangësie. Dhe të jemi të qartë, se gati asnjëherë nuk mbulojmë të mirat, po vetëm të
këqijat, veprat që bien në kundërshtim me vetveten dhe njerëzimin. Detyra e
njeriut është që të mundohet ta kontrolloj këtë cilësi, e jo ta zhduk.
Me mbjelljen e farës së epshit, egos, mangësia ka gjetur strehën e
përhershme. Njerëzit kujtojnë se mund ta zhdukin, ta mbysin, ta vrasin, ta
varrin, ta shkelin, ta përbuzin, ta injorojnë, ta maltretojnë deri në nivelin e
skajshëm. Mangësia e ka një mangësi, se ajo dëshiron vetëm kontrollin e
njeriut.
Gjithçka që ka të bëjë me njeriun ka të bëjë edhe me mangësinë. Kafshët që
janë në shërbim të njeriut, lidhen me mangësinë. Po ashtu edhe shtetet,
kontinentet, divizionet ushtarake, klubet sportive, politike, kulturore,
religjioze, janë pjesë e sistemeve të mangësisë.
Ndonjë parti politike përgatit strategji kurthi kundër partisë tjetër
politike. Kjo gjë bëhet e mundur duke hulumtuar në të metat e tjetrit, duke
përqeshur, përbuzur e përdorur metodat më të pista të presionit e izolimit.
Nëse në dorë ka pak pushtet, suksesi i saj në sferën e nënçmimit e përbuzjes
është i garantuar.
Po nuk është vetëm njëra parti që hulumton në mangësinë e partisë tjetër.
As tjetra nuk rri rehat dhe përdor metodat e ndryshme për të sulmuar, izoluar e
nënçmuar partinë tjetër. Qëllimi i krejt kësaj garniture është arritja në sa më
shumë pushtet, zgjerimi i atij pushteti dhe sipas tyre qëndrimi në të deri në
përfundim të jetës.
Shtetet e caktuara përgatisin strategji e ide kurthi kundër shteteve tjera.
Ata mbijetojnë në skenën botërore duke u kapur pas mangësive të tjetrit.
Invazioni i këtillë ideologjik e çrrënjos idenë e bashkëjetesës.
Kjo kapje pas mangësisë së tjetrit, shtetet e sistemet i bënë të pasigurta.
Njerëzit që jetojnë në të janë gjithmonë klasa. Ata asnjëherë nuk ndihen të
barabartë, të sigurt, në paqe. Gjithmonë me idenë e mbulimit të mangësisë
tënde, shkon dhe sulmon më të dobëtin dhe e fajëson atë. Në kësi rrethana qysh
mund njeriu t`i besoj sistemit të njeriut? Çfarë drejtësie siguron ai sistem i
shkruar me dorën e njeriut dhe me kërkesat e epshit, egos e i mbjështellë me
idenë e mangësisë?
Është e kotë që tërë kohën të thirremi në sisteme të mangëta që nuk
krijojnë siguri, drejtësi, jetesë. Defekti i këtyre sistemeve nuk është
jetësimi por mangësia.
Si është e mundur që në shtetin më demokratik në botë, të ndodhin krime të
tilla, si krimet e mësuesve të shkollave fillore e të mesme që i abuzojnë
seksualisht nxënësit e tyre? Në kësi raste sistemi ndërhyn, deri në momentin
kur ai patjetërsueshëm duhet bërë i padrejtë. Gjithçka e brendshme reflekton
edhe jashtë. Egoja nuk ndalet me kaq.
Paradat gay, ndalen në Moskë, ndalen në Beograd, d.m.th. nuk lejohen, pasi
që sipas sistemeve të shkruara me dorën e njeriut, ai grupim i njerëzve është
jashtë vijës njerëzore. E i fuqishmi standard ekzistence ekonomike të dobëtit i
vendos organizimin e paradave të këtilla. Të dobët jemi ne që kemi kthyer sytë
kah komuniteti LGBT.
Johan Tarçullovski me investimin e këtij shteti meriton meritat më të mëdha
për shkak të krimeve që bëri ndaj bashkëqytetarëve të tij, ndërsa shqiptarët
padrejtësisht dënohen në rastin ‘Monstra’ dhe etiketohen me diçka që nuk ka
asgjë të përbashkët me to. Kjo prishje e ekuilibrit bëhet si rezultat i
mangësive të njerëzve e shteteve, e aspak si rezultat i ndërhyrjes së një fuqie
të madhe mbinatyrore.
Është bërë gati e detyrueshme që njeriu të kërkoj mbështetje në diçka më të
madhe sesa vetvetja. Nuk është dashamirësi të votohesh duke të premtuar
punësim, pastaj punësimi jot të varet prej sasisë së parave që detyrimisht
duhesh të japësh në emër të dhuratës asi korrupsionit.
Nuk është sinqeritet të bësh marrëveshje me tjetrin në dëm të interesave
kombëtare e fetare, me të vetmin synim që të qëndrosh gjatë kohë në pushtet
duke qenë opozitë.
Dora e njeriut depërtoi edhe tek sistemi. Ajo nuk arriti që ta bind njeriun
se duhet që të bazohet mbi vlerat e drejtësisë, mirësisë, paqes, tolerancës e
solidaritetit. Në botën e globalizuar standardi i dyfishtë nuk duhet që të
ekzistoj. Ai duhet minimizuar ose zhdukur nga skena politike. Ky standard është
dyfytyrësh, kromozom i sasive të mëdha të mangësisë.
Prudon ka thënë:” Unë nuk e bëj sistemin; unë kërkoj fundin e privilegjit”.
Atë gjë po kërkojmë edhe ne. Botën e bazuar në drejtësi, e jo arrogancën e
mbështjell si syprinë e mangësisë.
No comments:
Post a Comment