Hamdi Nuhiju
Shteti i Maqedonisë po e dëshmon veten
si një shërbëtor lojal i Kishës Ortodokse Maqedonase. E gjithë garnitura
politike, fryma e këtij vendi është orientuar tek Kisha, Kryqet, dhe religjioni
ortodoks i cili religjion nuk është as për t`u mbivlerësuar e as për t`u nënçmuar.
Religjioni ortodoks në vetvete është
i dobishëm për besimtarët e tij, përderisa nuk politizohet dhe traumatizon hapësirën
politike shqiptare në vend.
Po i vështruam mediumet
maqedonase, po edhe disa shqiptare, gjejmë shumë informacione për hapa konkret
ose investim të qeverisë së Maqedonisë, në kryqe e kisha të ndryshme të cilat dëshmojnë
edhe njëherë botëkuptimin e njëanshëm të maqedonasve të Maqedonisë.
Festat fetare ortodokse, kryqet e
kishat, janë kolorit i popullit maqedonas, po jo edhe masë politike për të
imponuar dhunë psikologjike tek popullata shqiptare në veçanti dhe popullsitë myslimane
në përgjithësi.
Para disa kohësh, ishim dëshmitar
të një ‘mrekullie’ që ndodhi në një kishë ortodokse në Shkup, ku me rastin e një
feste fetare ortodokse, ikonografia e asaj kishe kishte filluar që të shndërrim
me një ndërhyrje jo njerëzore, sipas priftërinjve, prandaj edhe nga mediumet në
fjalë u quajt e mbi quajt si ‘mrekulli’.
Problemi i kishës në fshatin
Oktis të Strugës është politizimi i radhës i qeverisë së Nikolla Gruevskit dhe
hapërimi drejt një imponimi fetar e nxjerrjes në shesh të planit për ndezjen e
konflikteve fetare.
Në njërin prej emisioneve të
fundit të programit ‘ Kod’ të autores së saj Snezhana Lupevska u analizua
detajisht vendimi i Kishës Ortodokse Maqedonase për ndalimin e përdorimit të
rrjetit social ‘facebook’ nga ana e priftërinjve. Ky vendim i çuditshëm u
analizua në të gjitha sferat ku u intervistuan njerëz të cilët ishin të kyçur
direkt në sjelljen e atij vendimi. Disa prej priftërinjve treguan haptas se janë
kundër atij vendimi, ndërsa një pjesë tjetër tregoi arsyet pse ky vendim duhet
që të vlej për priftërinjtë.
Në mediumet maqedonase ishte një
top lajm, ndërtimi i një kishe ortodokse maqedonase në Greqi. Kjo kishë, ishte
e ndërtuar me kontributin e diasporës maqedonase dhe sipas protagonistëve është
një arritje e madhe.
Në Matkë po kërkohet ‘ E diela e
shenjtë’. Ky është një aktivitet i ri i arkeologjisë maqedonase. Ndërsa, para
disa kohësh u ndërpre edhe ndërtimi i një kishe ortodokse në Kalanë e Shkupit.
Në Komunën Aerodrom u miratua
vendimi për ndërtimin e Kryqit të Dytë Gjigant në Shkup. Ky kryq do të jetë i
gjatë 33 metra dhe është iniciativë e Kongresit Botëror të Maqedonasve.
“Kryqi nuk është një simbol anti-islamik, por pjesë
e kulturës së Maqedonisë. Vendi jonë është djep i krishterimit në Evropë dhe ka
të drejtë të vendosë kryqe”, ka thënë Todor Petrov, kryetar i organizatës
KBM-së. ( Zhurnal, 11.11.2013)
Sipas mitologjisë
krishtere, prej kryqit më së shumti frikësohen demonët. Ndërsa, në ikonografinë
krishtere në dy shekujt e parë të Krishterimit, sipas këtyre interpretimeve,
kryqi ka qenë prezent shumë rrallë.
Sipas krishterimit, vija
vertikale e kryqit simbolizon hyjnoren, ndërsa ajo horizontale njerëzimin. ( Wikipedia).
Todor Petrov në fjalën e
tij për vendimin për ndërtimin e kryqit, nuk duheshe që ta përmend pjesën e parë,
se kryqi nuk është simbol anti islam. Qysh në fjalën fillestare ai po tregon
provokimin e radhës ndaj myslimanëve shqiptarë të Maqedonisë. Qëllimi i tij nuk
është që të tregoj vlerat e Krishterimit dhe Kryqin në fjalë ta ndërtoj për
nevojat e të krishterëve ortodoks të Maqedonisë. Po kryekëput ky kryq do të nisë
funksionimin e tij me sloganin ‘ kryqi nuk është simbol anti-islamik’.
Pasi që shqiptarët mysliman
janë mësuar të provokohen në mënyra të ndryshme prej ortodoksëve, provokimeve
nuk duhet përgjigjur me provokim dhe gjaknxehtësi.
Shqiptarëve të këtushëm
nuk i pengojnë kryqet e kishat ortodokse. Ato le t`i ndërtojnë nëse duan edhe më
të larta se kaq, por të mos pengojnë rrjedhën normale të jetës së këtyre të
fundit.
Paramendoni, fshatin
Tabanoc me xhaminë më të vjetër në rajonin e Ballkanit, e cila është e shndërruar
në gërmadhë. Për riparimin e asaj xhamie deri më tani nuk është marr asnjë masë
konkrete prej qeverisë së Republikës së Maqedonisë. Ndërsa, si ortodoksët si
shqiptarët mysliman janë njëjtë taksapagues të këtij shteti.
Po ashtu edhe xhamia e
Bitolës, e Prilepit është në gjendje të mjerueshme. Edhe pse ka pasur tentime të
ndryshme prej Bashkësisë Fetare Islame të R.M., për të riparuar këto xhami, por
pengesat politike i kanë ndërprerë punët.
Në vend të Xhamisë
Burmali në Shkup, sot po ndërtohet një hotel i një biznesmeni grek.
Të shurdhër për xhamitë
dhe pasuritë e myslimanëve, në heshtje për ndërtimin e kryqeve dhe kishave të
ndryshme, kjo i interpretohet si në shërbim të Kishës. Të tillë, fatkeqësisht kemi
plot edhe nga shqiptarët mysliman që në emër të bashkim-vëllazërimit e ulin kokën
dhe vazhdojnë jetën e tyre normale në dobi të Kishës e Kryqit.
No comments:
Post a Comment